سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

دلایل رد شدن (ریجکت) ویزای تحصیلی کانادا


ریجکتی ویزای نیز یک اتفاق معمول در زمان اخذ ویزای تحصیلی کانادا است. دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای تحصیلی متقاضی، در نامه‌ای که از سفارت کانادا دریافت می‌کنید، ذکر شده است. لطفا برای اطلاع از موارد رد شدن ویزای تحصیلی کانادا و همچنین جلوگیری از ریجکت شدن، به موارد زیر توجه فرمائید.

1. عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های تحصیل و یا هزینه‌های زندگی:

زمانی که متقاضی درخواست ویزای تحصیلی را ارائه می‌دهد، باید به دولت کانادا ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های سفر به کانادا برای خود و همراهانش را دارا است. معمولا، دولت کانادا گواهی گردش حساب 6 ماهه و مانده حساب متقاضی را درخواست می‌کند تا بفهمد که فرد تمکن مالی کافی دارد یا خیر. پس اگر به دولت کانادا ثابت شود که فرد توانایی حمایت خود و خانواده‌اش در کانادا را ندارد، درخواست ویزای تحصیلی اش را رد می‌کند.

2. عدم اطمینان افسر ویزا از ترک کانادا پس از تحصیل:

ویزای تحصیلی کانادا، یک ویزای موقت است و دوره اعتبار و تاریخ انقضا مشخصی دارد. متقاضی ویزای تحصیلی باید در برنامه تحصیلی خود، این موضوع را برای دولت کانادا مشخص کند که پس از اتمام دوره تحصیل، خاک کانادا را ترک خواهد کرد. این بدان معنا نیست که متقاضی نمی‌تواند درخواست تحصیل خود را تمدید کرده و یا برای اقامت دائمی کانادا داشته باشد.

3. عدم انتخاب برنامه‌های مطالعاتی مرتبط با رشته تحصیلی:

درخواست‌های ویزای تحصیلی کانادا، گاهی اوقات به دلیل انتخاب برنامه‌های مطالعاتی غیر معقول، رد می‌شوند. به طور مثال، فردی با لیسانس پرستاری از فیلیپین و تجربه کاری در این زمینه، درخواست ویزای تحصیلی کانادا در رشته هتل داری را ارائه می‌دهد که این خود می‌تواند مورد سوال افسر ویزا باشد.

4. نامه‌های پذیرش دانشگاهی غیر معتبر:

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی باید یک نامه پذیرش تحصیلی و یا اجازه تحصیل به سفارت کانادا ارائه دهد. موسسه‌ای که گواهی پذیرش تحصیلی را صادر می‌کند، باید یک موسسه ثبت شده و معتبر در کانادا باشد. اگر مامور ویزا شک داشته باشد که نامه پذیرش شما حقیقی است و یا اینکه شما توانایی براورده کردن نیازهای موسسه را ندارید، درخواست ویزای شما را رد خواهد کرد.

5. عدم اطلاع افسر ویزا از سوابق سفری و مدارک هویتی:

اگر متقاضی سوابق سفری و مدارک هویتی خود را ارائه ندهد، ممکن است افسر ویزا، درخواست ویزای ایشان را رد کند. افسر ویزا باید قادر به شناسایی این نکته باشد که آیا ورود متقاضی به کانادا، از نظر پزشکی و یا قضایی قابل قبول است یا خیر.