سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟


 زمانی که تصمیم می‌گیرید تحصیلات خود را در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا به انجام برسانید، یک سری شرایط هست که باید آنها را داشته باشید. مثلاً اینکه یک مدرک زبان معتبر ارائه بدهید یا اینکه در آن رشته مورد نظر در دانشگاه خاص پذیرفته شوید و شرایط آن دانشگاه را رعایت کرده باشید. در کنار همه مواردی که همیشه گفته می‌شود ، نکته‌ای که باید برای دریافت انواع ویزا رعایت کنید، تمکن مالی است .

 تمکن مالی به این معناست که اثبات کنید در آن مدت زمانی که در کانادا یا هر کشور دیگری هستید، می‌توانید از پس مخارج و هزینه‌های خود بر بیایید و با مشکل روبرو نباشید. در واقع دولت مطمئن می‌شود که شما برای پرداخت هزینه‌های روزمره خود نیاز به دولت و آن کشور ندارید و خودتان می‌توانید شرایط زندگی را به خوبی مدیریت کنید اما اثبات تمکن مالی در روش های مختلف مهاجرت به این کشور متفاوت است.

یعنی نحوه اثبات تمکن مالی مهاجرت کاری با نحوه و مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا متفاوت است. نکته دیگر این است که هر کشوری یک مبلغ مشخصی را به عنوان میزان تمکن مالی لازم برای فرد در نظر می‌گیرد. یعنی اگر شما هم اکنون آن مبلغ را در اختیار داشته باشید یا میانگین حساب شما در چند ماه گذشته باشد، یعنی به اندازه کافی توانایی مالی برای زندگی در آن کشور خارجی را دارید و می‌توانید اقدام به کار یا تحصیل کنید. در مورد تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا، شما باید حداقل توانایی تامین یک سال هزینه تحصیل و یک سال هزینه زندگی در شهرهای کانادا را داشته باشید.

 حال اینکه هزینه زندگی بالاتر می‌رود هم؛ می‌تواند باعث افزایش نرخی شود که دولت برای تمکن مالی تعیین کرده است اما چیزی که هم اکنون یعنی در سال 2024 وجود دارد، این است که تمکن مالی برای تحصیل در کانادا به طور میانگین باید بین 25هزار دلار تا 45 هزار دلار باشد و این میزان از تمکن مالی در کنار دیگر شرایط، می‌تواند شانس شما را برای پذیرش تحصیلی در این کشور بالا ببرد. یعنی اگر شما با یک فرد دیگر در تمامی شرایط یکسان باشید اما تمکن مالی شما بیشتر باشد، قطعاً شانس‌ پذیرشتان هم بالاتر است.

 

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

رفع ریجکتی ویزای کانادا