سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتراض به ریجکت ویزای کانادا

اعتراض به ریجکت ویزای کانادا


بعد از مشخص شدن دلیل ریجکتی ویزا حتما باید فرد متقاضی برای رفع ریجکتی ویزای خود، با یک مشاور یا بهترین وکیل مهاجرت کانادا مشورت کند تا فرآیند قانونی این کار، به اتمام برسد؛ به دلیل اینکه بدون شک فرد نمی تواند برای بار دوم هم افسر مهاجرت را مجاب کند و حتما با مشکلات پیچیده تری روبرو می شود. در نتیجه در وهله اول باید یک وکیل مجرب را انتخاب کند و با طرح موضوع از او کمک گرفته و درخواست اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا را برای بار دوم ارسال کند. درخواست کننده باید در مسیر اعتراض به ریجکت ویزای خود، همه هزینه هایی که متحمل شده است را علاوه بر هزینه وکیل مجدداً پرداخت کند؛ زیرا تمامی مراحل و رسیدها لازم است تا مجددا سپری و پرداخت شوند. لازم به ذکر است در این میان تنها مرحله انگشت نگاری نیاز به تکرار ندارد و تا 10 سال اعتبار خود را حفظ می کند.

 

برنامه اکسپرس انتری کانادا

 

ویزای تحصیلی کانادا

 

 


مراحل گام به گام مهاجرت سیستم اکسپرس اینتری

 مراحل گام به گام مهاجرت سیستم اکسپرس اینتری


1.      ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری:

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری، ایجاد پروفایل در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) است. در این پروفایل، باید اطلاعات شخصی، تحصیلی، کاری و زبانی خود را به طور دقیق و کامل وارد کنید. متقاضی گرامی پس از ایجاد پروفایل، می توانید امتیاز CRS خود را محاسبه کنید.

2.      انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب:

پس از ایجاد پروفایل، متقاضی باید با توجه به شرایط و مهارت های خود، برنامه مهاجرتی مناسب را انتخاب کند. سه برنامه مهاجرتی اصلی تحت سیستم اکسپرس اینتری عبارتند از:

برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP): این برنامه برای متقاضیانی است که دارای مهارت های کاری و تحصیلی مورد نیاز در کانادا هستند.

برنامه تجربه کار کانادایی (CEC): این برنامه برای متقاضیانی است که دارای سابقه کار واجد شرایط در کانادا هستند.

برنامه مشاغل فنی و تخصصی (FSTP): این برنامه برای متقاضیانی است که در مشاغل فنی و تخصصی خاص دارای مهارت و تجربه هستند.

3.      ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز:

پس از انتخاب برنامه مهاجرتی، متقاضی باید مدارک و مستندات مورد نیاز را جمع آوری و به IRCC ارائه دهد. این مدارک شامل موارد زیر است:

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی پزشکی

مدرک تحصیلی

مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

اثبات تمکن مالی

سایر مدارک مرتبط با برنامه مهاجرتی انتخاب شده

دقت کنید که تمام مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند.

4.      دریافت دعوتنامه (ITA) برای اقامت دائم:

اداره مهاجرت کانادا به طور مرتب از متقاضیان با بالاترین امتیاز CRS دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

اگر دعوتنامه (ITA) دریافت کردید، باید در مدت زمان مشخصی نسبت به تکمیل و ارسال درخواست اقامت دائم خود اقدام کنید.

5.      ارسال درخواست اقامت دائم و تکمیل مدارک:

در این مرحله، باید فرم های مربوط به درخواست اقامت دائم را تکمیل و به همراه مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

مدارک ارسالی شما به طور دقیق بررسی خواهد شد و در صورت تایید، برای مصاحبه دعوت خواهید شد.

فرم درخواست اقامت دائم

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی پزشکی

مدرک تحصیلی

مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

اثبات تمکن مالی

سایر مدارک مرتبط با برنامه مهاجرتی انتخاب شده

6.      مراحل مصاحبه و بررسی نهایی:

در مصاحبه، افسر مهاجرت اطلاعات شما را بررسی و راستی آزمایی می کند.

پس از مصاحبه، اداره مهاجرت در مورد درخواست شما تصمیم گیری خواهد کرد.

7.      مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم:

در صورت تایید نهایی درخواست شما، می توانید برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا خود اقدام کنید.

قبل از مهاجرت، باید برای مسکن، شغل و سایر نیازهای خود در کانادا برنامه ریزی کنید.

 

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

 


تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟


 زمانی که تصمیم می‌گیرید تحصیلات خود را در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا به انجام برسانید، یک سری شرایط هست که باید آنها را داشته باشید. مثلاً اینکه یک مدرک زبان معتبر ارائه بدهید یا اینکه در آن رشته مورد نظر در دانشگاه خاص پذیرفته شوید و شرایط آن دانشگاه را رعایت کرده باشید. در کنار همه مواردی که همیشه گفته می‌شود ، نکته‌ای که باید برای دریافت انواع ویزا رعایت کنید، تمکن مالی است .

 تمکن مالی به این معناست که اثبات کنید در آن مدت زمانی که در کانادا یا هر کشور دیگری هستید، می‌توانید از پس مخارج و هزینه‌های خود بر بیایید و با مشکل روبرو نباشید. در واقع دولت مطمئن می‌شود که شما برای پرداخت هزینه‌های روزمره خود نیاز به دولت و آن کشور ندارید و خودتان می‌توانید شرایط زندگی را به خوبی مدیریت کنید اما اثبات تمکن مالی در روش های مختلف مهاجرت به این کشور متفاوت است.

یعنی نحوه اثبات تمکن مالی مهاجرت کاری با نحوه و مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا متفاوت است. نکته دیگر این است که هر کشوری یک مبلغ مشخصی را به عنوان میزان تمکن مالی لازم برای فرد در نظر می‌گیرد. یعنی اگر شما هم اکنون آن مبلغ را در اختیار داشته باشید یا میانگین حساب شما در چند ماه گذشته باشد، یعنی به اندازه کافی توانایی مالی برای زندگی در آن کشور خارجی را دارید و می‌توانید اقدام به کار یا تحصیل کنید. در مورد تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا، شما باید حداقل توانایی تامین یک سال هزینه تحصیل و یک سال هزینه زندگی در شهرهای کانادا را داشته باشید.

 حال اینکه هزینه زندگی بالاتر می‌رود هم؛ می‌تواند باعث افزایش نرخی شود که دولت برای تمکن مالی تعیین کرده است اما چیزی که هم اکنون یعنی در سال 2024 وجود دارد، این است که تمکن مالی برای تحصیل در کانادا به طور میانگین باید بین 25هزار دلار تا 45 هزار دلار باشد و این میزان از تمکن مالی در کنار دیگر شرایط، می‌تواند شانس شما را برای پذیرش تحصیلی در این کشور بالا ببرد. یعنی اگر شما با یک فرد دیگر در تمامی شرایط یکسان باشید اما تمکن مالی شما بیشتر باشد، قطعاً شانس‌ پذیرشتان هم بالاتر است.

 

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

رفع ریجکتی ویزای کانادا

 


نحوه اپلای برای اکسپرس انتری کانادا

نحوه اپلای برای اکسپرس انتری کانادا چگونه است؟


فرایند اپلای برای ویزای اکسپرس انتری کانادا بر اساس برنامه‌ای که در نظر دارید متفاوت است. در واقع، فرایند اپلای برای سه برنامه FSWP ،FSTP و CEC یکسان است، اما فرایند درخواست برای PNP متفاوت است. در این مطلب فرایند اپلای برای سه برنامه فدرال اسکیل ورکر، فدرال اسکیل ترید و کلاس تجربه کانادای توضیح داده می شود.

جمع‌آوری مدارک لازم

برای اینکه بتوانید ثبت نام اکسپرس انتری کانادا را انجام دهید به بعضی مدارک نیاز دارید. این مدارک عبارت‌اند از:

·         مدارک شخصی (شناسنامه، عکس، کارت ملی، سند ازدواج، کارت پایان خدمت یا معافیت و …)

·         گزارش ECA (اعتبار تحصیلی متقاضی مهاجرت به کانادا را تایید می‌کند)

·         نامه پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی (درصورت وجود)

·         مدارک معتبر سوابق کاری در کانادا

·         مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

·         گواهی عدم سوء‌پیشینه

·         گواهی تمکن مالی

·         مدارک تحصیلی

·         پاسپورت معتبر

·         ارزیابی پزشکی

ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا

سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری کانادا از طریق انتخاب پروفایل‌های مختلف داوطلبان انجام می‌شود. پس از اینکه مدارک لازم را جمع‌آوری کردید، لازم است پروفایل خود را ایجاد کرده و ثابت کنید که واجد شرایط Express Entry هستید. برای انجام این کار در ابتدا نیاز دارید یک حساب کاربری در وب‌سایت دولت کانادا بسازید. سپس، کدی که پس از تکمیل پرسش‌نامه شرایط اکسپرس انتری کانادا دریافت کردید را وارد کنید و به همه سوالاتی که در پروفایل خود مشاهده می‌کنید پاسخ دهید.
لازم است جزئیاتی را در مورد سن، ملیت، تحصیلات و سابقه کاری خود ثبت کنید و مدارکی که در گام اول جمع‌آوری کرده‌اید را وارد کنید. شما می‌توانید در طول 60 روز، روی پروفایل خود کار کنید و سپس، آن را ارسال کنید.
پس از ایجاد پروفایل لازم است صبر کنید تا ببینید انتخاب می‌شوید یا نه. دولت کانادا هر سال از استخر پروفایل‌ها، افرادی که دارای بالاترین امتیاز هستند را انتخاب می‌کند. این روند ممکن است 6 ماه یا بیشتر طول بکشد و شما به‌صورت همزمان می‌توانید بر روی امتیاز خود کار کنید، آن را بهبود ببخشید و پروفایل‌تان را به‌روز کنید. برای مثال، می‌توانید برای گرفتن نمره زبان بهتر، دوباره امتحان بدهید یا اگر پیشنهاد شغلی از کانادا ندارید، تلاش کنید تا از یک کارفرمای کانادایی، پیشنهاد شغلی دریافت کنید.

دریافت دعوتنامه

اگر در استخر Express Entry امتیاز بالایی داشته باشید، دولت کانادا از شما دعوت می‌کند که برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. علاوه‌بر این، اگر واجد شرایط باشید، استان کانادا که برای آن پروفایل‌تان را فرستاده‌اید از شما دعوت می‌کند که درخواست PNP بدهید. هنگامی که دعوت‌نامه برای شما ارسال می‌شود، باید آن را بپذیرید تا واجد شرایط اقامت دائم کانادا شوید. همچنین، اگر برنامه‌ای که در آن پذیرش گرفته‌اید برای شما در اولویت نبوده است، می‌توانید آن را رد کنید. اگر دعوت را رد کنید، باید دوباره در فرایند قرار بگیرید، پروفایل خود را ارسال کنید و منتظر نتیجه بمانید.

درخواست اقامت دائم

دولت کانادا فرم‌های لازم برای اقامت دائم کانادا را برای شما ارسال می‌کند. علاوه‌بر اینکه لازم است این فرم‌ها را پر کنید، مهم است مدارکی که از شما خواسته شده است را ارائه دهید. همچنین، لازم است هزینه‌های لازم را پرداخت کنید که این هزینه‌ها بسته به برنامه متفاوت است. 60 روز فرصت دارید که درخواست اقامت دائم کانادا را تکمیل کنید و سپس آن را ارسال کنید.
در مرحله بعد، دولت کانادا درخواست شما برای اقامت دائم را ظرف 6 ماه بررسی می‌کند و سپس، شما را از تصمیم نهایی مطلع می‌کند. اگر درخواست شما تایید شود، می‌توانید برای همیشه به کانادا نقل مکان کنید اما اگر درخواست شما رد شود، دولت دلایل رد درخواست را برای شما توضیح می‌دهد. در این صورت می‌توانید مسائل را اصلاح کنید و دوباره درخواست دهید.

 

همه چیز درباره ویزای تحصیلی کانادا

نحوه رفع ریجکتی ویزای کانادا


رد شدن ویزای توریستی کانادا بهدلیل نداشتن دعوتنامه یا اطلاعات اق

 رد شدن ویزای توریستی کانادا به‌دلیل نداشتن دعوتنامه یا اطلاعات اقامتی


I am not satisfied that you will leave Canada at the end of your stay as a temporary resident, as stipulated in paragraph 179(b) of the IRPR, based on your current employment situation.

بر‌اساس ماده 179 بند b لایحه IRPR، با‌ توجه‌ به نقص مدارک مربوط به میزبان (شخص مقیم دائم یا شهروند کانادایی) در کانادا، مطمئن نیستم که در پایان سفر خود به‌عنوان مقیم موقت، کانادا را ترک کنید.

برای درخواست ویزا، ابتدا باید با مدارک کافی ثابت کنید که پس از ورود به خاک کانادا میزبان شما چه کسی است و در کجا اقامت موقت خواهید داشت. میزبان شما می‌تواند دوست، خویشاوند یا یک هتل باشد. اگر مدارک اقامتی شما ناقص، ناکافی یا مبهم باشند، آفیسر مهاجرت می‌تواند از ورود شما به کانادا جلوگیری کند.

راه حل برای رفع ریجکتی

با ارائه مدارک کافی آفیسر را متقاعد کنید که پس از ورود به خاک کانادا جایی برای ماندن دارید. اگر قرار است نزد بستگان یا دوستان اقامت داشته باشید، ارائه سند مالکیت خانه شخص میزبان می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر قصد ماندن در هتل را دارید، باید مدرکی دال بر رزرو قطعی هتل برای مدتی که پیشنهاد داده‌اید، ارائه کنید.

 

مهاجرت از طریق اکسپرس انتری کانادا

 

اخذ ویزای تحصیلی کانادا